سوالات هوشی
 

یک مثلث  با دو خط رسم کنید..............(متاسفانه تا الان کسی نتوسته حلش کنه!!)

جواب: بعضیا میگن این معما نیست ، چون غیر ممکنه ، ولی اینطور نیست، گاهی باید ما مفهوم جملات رو بهتر درک کنیم، مثلا جواب این معما خیلی ساده هستش، شما فقط کافیه دو تا خط رسم کنید و بغلش یک مثلث هم رسم کنید ، به همین راحتی میتونید حلش کیند.

معما - معما رسم مثلث با دو خط  - حل معمای هوشی

 

 

 

حكم اعدام متهمی را صادر می كنند و مضمون «بخشش لازم نیست، اعدامش كنید.» را به امضا، دادستان می رسانند. پس از امضاء دادستان، مأمور اجرای حكم، با تغییری در مضمون، جمله را به صورتی در می آورد كه جلو اعدام متهم را می گیرد، او چه تغییری در جمله بوجود می آورد؟

 

جواب: با تغییر ویرگول در جمله به این صورت: بخشش ، لازم نیست اعدامش كنید
 

 

 

دو مرد نسبت به هم، دایی وخواهر زاده اند. یعنی اولی دایی دومی و خواهر زاده اوست، دومی نیز دائی اولی و خواهرزاده وی می باشد. چطور چنین چیزی ممكن است؟

 

جواب: هر چند كه این نوع خویشاوندی به ندرت اتفاق می افتد، ولی غیر ممكن نیست. دو مرد را در نظر می گیریم كه زنشان فوت كرده وهر كدام یك دختر دارند. اولی دختر دومی را به عقد خود در می آورد و دومی نیز دختر اولی را به زنی می گیرد و آن دو پدر زن یكدیگر و در عین حال داماد هم محسوب می شوند. هر كدام از آنها صاحب پسری می شوند. اگر كمی فكر كنیم، متوجه خواهیم شد كه هر یك از این دو پسر نسبت به دیگری هم دایی محسوب می شوند و هم خواهر زاده. البته این تنها جواب مساله نیست, می توانید با یک روند استدلالی به جوابی دیگر برسید.
 

 

 

شخصی مدت هفت شب در مهمانخانه ای منزل می كند و چون پول نقد برای پرداختِ كرایه مهمانخانه را ندارد، قرار می گذارد از هفت حلقه بهم پیوسته طلا كه بهمراه دارد، هر شب یكی از آنها را به جای كرایه به مهمانخانه دار بپردازد. اما می خواهد بیش از یكبار آن حلقه ها را از هم نگسلد. چطور چنین چیزی ممكن است؟

 

اون فرد میتونه با پاره کردن حلقه سوم به هدفش برسه ...

حلقه سوم رو پاره میکنه و به عنوان کرایه شب اول میده به مهمانخانه ... شب دوم ، اون حلقه اول و دوم رو که به هم چسبیده میده و اون حلقه شب قبل رو پس میگیره ... شب سوم دوباره اون حلقه پاره شده رو به مهمانخانه برمیگردونه ... شب بعدی همه رو پس میگیره و اون چهار تاییه به هم چسبیده رو میده ... فردا شبش دوباره اون حلقه پاره رو اضافه میکنه به کرایه ... شب بعد مثل شب دوم اون رو میگیره و حلقه دو تایی اول و دوم رو میده ... و شب آخر هم آخرین حلقه رو میده ... و در نهایت کرایه پرداخت میشه ...

 


نظرات شما عزیزان:

علي
ساعت12:47---11 اسفند 1390
به نام خدا
سلام بر تو اي دوست عزيز
ايا در كشور ايرا ن سفر كردي مخصوصا در استان فارس شهرستان پاسارگاد اگر سفر نكرديد يا در باره بعضي از شهر ها ان شهرستان نشنيده ايد بيايد و مطالب و عكس هاي زيباي ان محله را ببنيد اسم ان محله :علي اباد كمين است واقع در شهرستان پاسارگاد فارس مي باشد بيايد و نظر بدهبد ممنون از شما ...
راستي يادم رفت بگم وبلاگتان خوب و دلنشين بود ممنون از شما
منتظر خدا حافظ.../



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 6 بهمن 1391برچسب:, | 19:34 | نویسنده : داوود |
  • یک نویسنده
  • فروش بک لینک انبوه